جمعه 10 فروردین 1403
EN

نگارخانه

مشاهده خبر

رئیس سازمان حج : برگزاری آئین اربعین در فاصله 40کیلومتری داعش تعجب جهانیان را برانگیخت

رئیس سازمان حج : برگزاری آئین اربعین در فاصله 40کیلومتری داعش تعجب جهانیان را برانگیخت
رئیس سازمان حج و زیارت گفت: برگزاری آئین اربعین در کربلای معلی که از آن به عنوان بزرگترین اجتماع بشری یاد می شود، آنهم در فاصله 40 کیلومتری از گروه تروریستی داعش تعجب جهانیان را برانگیخته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت به نقل از ایرنا سعید اوحدی روز یکشنبه در آیین تودیع و معارفه مدیر حج و زیارت خراسان شمالی اظهار کرد: 26 میلیون جمعیت در این آیین معنوی با حضور خود مردم ساماندهی شدند.

رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه برگزاری این آیین معنوی باشکوه آنهم در کشوری جنگ زده عزت و شکوه پیروان خاندان اهل بیت (ع) را نشان می دهد گفت: عقل ها حیران می مانند که این آیین با چه برنامه ای با نظم و بدون مشکل به پایان رسید.

وی افزود: حتی وعده های غذایی در این آیین با نظم و کیفیت بود و مسلمانان عراقی به التماس از زائران پذیرایی می کردند که این چنین حرکات در هیچ کجای دنیا دیده نمی شود.

مهندس اوحدی اظهار کرد: با وجود همه فتنه ها و نقشه های شوم دشمنان اسلام این آیین بدون هیچ مشکلی باشکوه برگزار شد.

وی افزود: با توجه به اینکه موج اسلام گرایی در دنیا افزایش یافته است دشمنان اسلام و مسلمانان با ایجاد داعش سعی خواهند کرد این موج را کُند کنند.

وی در سخنانش به فاجعه منا در حج امسال اشاره کرد و بیان داشت: بسیاری از خانواده‌ها در جریان این حادثه عزادار شده و فاجعه بزرگی رقم خورد و باید دولت عربستان پاسخ گوی خانواده‌های حادثه‌دیده باشد.

رئیس سازمان حج و زیارت  همچنین تشکیل کمیته حقیقت‌یاب برای روشن شدن ابعاد حادثه منا را خواستار شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: خدمت در حج و زیارت خدمت به زائران خانه خدا و عتبات عالیات است که بالا ترین ارزش ها را دارد.

مدیر سایت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.