چهارشنبه 05 اردیبهشت 1403
EN

نگارخانه

مشاهده خبر

بانوان عمره گزار چه زمانی به روضه شریفه نبوی(ص) بروند؟

بانوان عمره گزار چه زمانی به روضه شریفه نبوی(ص) بروند؟

قال رسول الله(ص) " ما بین بیتی و منبری روضه من ریاض الجنه".

" روضه النبی(ص)" یکی از بهترین مکانهای روی زمین است که پیامبراکرم(ص) همه روزه، پنج بار یا بیشتر در این مسیر برای اقامه‌ی نماز جماعت و جلوس برمنبر شریف رفت و آمد می‌کردند. از آن حضرت احادیث زیادی در فضیلت این محل روایت شده که آن را قطعه یا زمینی از بهشت دانسته‌اند. روایاتی که در این مورد از پیامبر(ص) نقل شده است مورد استناد و تواتر فریقین است؛ از جمله:

" ما بین بیتی و منبری روضه من ریاض الجنه

" انّ منبری علی ترعه من ترع الجنه".

ترعه را به معنای باب و در دانسته‌اند؛ یعنی منبرایشان بر دری از درهای بهشت قرار دارد.

محلی بسیار با فضیلت و برترین محل در مسجد النبی است که در آن آثار مهمی چون مرقد شریف پیامبر(ص)، مرقد احتمالی حضرت زهرا(س)، منبر و محراب پیامبر(ص) واقع است. نماز و دعا و قرائت قرآن در این محدوده فضیلت بسیار دارد و بدین سبب همواره این مکان مقدس مورد توجه مسلمانان جهان قرار داشته است.

برای حضور بانوان در روضه شریفه زمان های مشخصی در نظر گرفته شده است که بانوان فقط در همین زمان ها می توانند در محل روضه شریفه حضور داشته باشند.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت از مدینه، برای حضور بانوان در روضه شریفه زمان های مشخصی در نظر گرفته شده است که بانوان فقط در همین زمان ها می توانند در محل روضه شریفه حضور داشته باشند که این سه زمان مشخص شامل موارد ذیل می باشد:

1-بعد از اقامه نماز صبح

2-بعد از اقامه نماز ظهر تا نماز عصر

3-بعد از اقامه نماز عشاء تا حدود نیمه شب

بانوان ایرانی باید توجه داشته باشند که مسئولین سعودی نسبت به حضور طولانی بانوان در محل روضه معترض هستند و باید فقط برای انجام اعمال مشخص شده در این مکان مقدس حضور یابند تا امکان استفاده سایر زوار از این مکان مقدس نیز فراهم شود.

مدیر سایت امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط