پنجشنبه 09 فروردین 1403
EN

نگارخانه

مشاهده خبر

آغاز ثبت‌نام پیاده‌روی اربعین از نیمه مردادماه/صدور ویزا از ابتدای شهریور/ پیش‌بینی حضور ۲ میلیون زائر ایرانی در اربعین امسال

آغاز ثبت‌نام پیاده‌روی اربعین از نیمه مردادماه/صدور ویزا از ابتدای شهریور/ پیش‌بینی حضور ۲ میلیون زائر ایرانی در اربعین امسال
رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه زمان ثبت‌نام زائران اربعین ۱۵ مردادماه چهار ماه زودتر از سال گذشته است، گفت: اول شهریورماه در چهار استان تهران، خراسان، خوزستان و کرمانشاه ویزا برای زائران صادر می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت، مهندس سعید اوحدی ظهر جمعه در دیدار با مدیران دفاتر زیارتی  شهرستان بروجرد ، با اشاره به ظرفیت بالای زائران در ایران اظهار داشت: باید برای افزایش یافتن این ظرفیت اقدام اساسی صورت گیرد و شرکت‌ها و دفاتر خدمات زیارتی این ظرفیت‌ها را برای افزایش تعداد زائران به‌کارگیرند.

وی بابیان اینکه سپرده‌های زائران نزد بانک‌های عامل حریم زائر است، افزود: براساس فتوای مراجع اجازه دخل و تصرف در این سپرده‌ها وجود ندارد اما براساس تفاهم‌نامه همکاری که ظرف 10 روز آینده با بانک ملت منعقد می‌شود، این سپرده‌های بانکی به‌عنوان ضمانت در بانک محسوب شده و به زائران 1.5 برابر آن تسهیلات تعلق خواهد گرفت تا بتوانند در سفر عتبات عالیات ثبت‌نام کنند.

رئیس سازمان حج و زیارت عنوان کرد: این سازمان امسال برای بیش از یک‌میلیون و 200 هزار زائر برنامه‌ریزی کرده اما ظرفیت تردد زائر در کشور بیش از این تعداد است. اعتقاد ما بر این است که این ظرفیت در حال حاضر حدود 3 میلیون نفر است.

اوحدی از بهره‌برداری چند هتل وسیع در عراق خبر داد و خاطرنشان کرد: هتل بزرگ امیرالمؤمنین(ع) در شهر نجف با ظرفیت 700 تخت‌ که یکی از بزرگ‌ترین هتل‌های کشور عراق محسوب می‌شود، در حال حاضر با پیشرفت فیزیکی 65 درصدی در حال احداث است همچنین هتل کربلا نیز انتهای مردادماه به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به بهره‌برداری از زائرسرای چزابه تا 15 مردادماه امسال، بیان کرد: این زائرسرا با ظرفیت بیش از 4000 نفر برای اسکان زائران اربعین با بالاترین کیفیت بانام شهدای طریق‌القدس در این مرز به بهره‌برداری می‌رسد و اقدامات مشابهی نیز در مرزهای دیگر همچون مهران در دست انجام است.

رئیس سازمان حج و زیارت با تأکید بر ضرورت پشتیبانی و توسعه خدمات و امکانات موردنیاز زائران اربعین گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال 2 میلیون زائر ایرانی برای حضور در مراسم اربعین ثبت‌نام کنند که این تعداد زائر نیاز به خدمات وسیع دارد. با استفاده از سامانه هوشمند "سماح" در هنگام ثبت‌نام خدمات موردنیاز زائران برای آنان برنامه ریزی می شود.

وی با اشاره به زمان ثبت‌نام زائران اربعین خاطرنشان کرد: اول مردادماه فراخوان حج و زیارت آغاز شده و زمان ثبت‌نام زائران اربعین 15 مردادماه، چهار ماه زودتر از سال گذشته است. طبق برنامه ریزی صورت گرفته قرار است اول شهریورماه نیز در چهار استان تهران، خراسان، خوزستان و کرمانشاه ویزا برای زائران صادر می‌شود و اول مهرماه در 20 نقطه کشور دفاتر موقت کنسولگری‌عراق مستقر می‌شوند تا ویزای زائران اربعین را صادر کنند.

اوحدی از احداث  پنج پروژه بزرگ در عراق با سرمایه‌گذاری بانک‌های کشور خبر داد و گفت: این پروژه‌ها با طراحی سازمان حج و زیارت شامل بزرگ‌ترین آشپزخانه مرکزی در نجف اشرف با ظرفیت 27 هزار پرس غذا در هر وعده در دست اجراست.
مدیر سایت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.