جمعه 07 اردیبهشت 1403
EN

نگارخانه

مشاهده خبر

آمار ثبت‌نام کنندگان زیارت اربعین به ۴۰۰ هزار نفر رسید

 آمار ثبت‌نام کنندگان زیارت اربعین به ۴۰۰ هزار نفر رسید
ئیس سازمان حج و زیارت از ثبت نام ۴۰۰ هزار نفر برای راهپیمایی اربعین در سامانه سماح خبر داد و گفت: تنها راه مطمئن برای دریافت ویزای عراق در اربعین، سامانه سماح است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت ، مهندس سعید اوحدی افزود: تنها راه مطمئن برای دریافت ویزای عراق در اربعین حسینی، سامانه سماح است و امیدواریم زائران به موقع در این سامانه ثبت نام کنند.

وی ادامه داد: از سال گذشته ستاد مرکزی اربعین با تمهیداتی، به وزارت کشور منتقل شد و تا امروز ۱۸ جلسه این ستاد با مسئولیت وزارت کشور تشکیل شده. همچنین کمیته های ۱۳ گانه ای تشکیل و کمیته فرهنگی برعهده بعثه مقام معظم رهبری و ثبت نام زائران نیز بر عهده سازمان حج واگذار شده است.

رئیس سازمان حج و زیارت تاکید کرد: سال گذشته اسکان، تغذیه و تدارکات نیز با سازمان حج و زیارت بود و امسال برعهده ستاد بازسازی عتبات گذاشته شده و در حوزه تمهیدات در مرزهای کشور و بازسازی موکب ها کارهای ارزشمندی صورت گرفته است.

مهندس اوحدی افزود: در حوزه فرهنگی برنامه های عمیقی از سوی بعثه مقام معظم رهبری در نظر گرفته شده و ما نیز بر اساس آسیب شناسی سال گذشته، سامانه سماح را در نظر گرفتیم و زائرین می توانند ۲۴ ساعته ثبت نام کنند.

وی خاطرنشان کرد: با بانک مرکزی هماهنگی هایی صورت گرفت و پرداخت ها نیز از طریق درگاه اینترنت صورت می گیرد و ۴۰ دلار هزینه ویزا نیز بصورت ریالی از این درگاه پرداخت و با نرخ روز به کنسولگری عراق واریز می شود.

مهندس اوحدی اضافه کرد: توصیه می کنیم زائران از همین کانال ثبت نام کنند و دفاتر مجاز زیارتی نیز به همین سامانه سماح راهنمایی می کنند و آمار ثبت نامی ما به مرز ۴۰۰ هزار نفر رسیده. سال گذشته در این زمان، هنوز ثبت نام را آغاز نکرده بودیم و شاید آمادگی برای پذیرش ۲ میلیون زائر را داشته باشیم.

وی گفت: از زائرانی که هنوز تصمیم نگرفته اند تقاضا می کنم هرچه زودتر به سامانه سماح مراجعه کنند، هیچ ترافیکی برای این سامانه وجود ندارد و زائران می توانند مرز خود را مشخص کنند.

اوحدی که در رادیو گفتگو سخن می گفت، با اعلام اینکه مردم نباید به تبلیغات سوء استفاده کنندگان توجه کنند، تصریح کرد: تنها راه مطمئن برای دریافت ویزا سامانه سماح است.

امتیاز به خبر :