جمعه 10 فروردین 1403
EN

نگارخانه

مشاهده خبر

آغاز دور جدید اعزام کاروان های عتبات عالیات از فردا

 آغاز دور جدید اعزام کاروان های عتبات عالیات از فردا

پس از توقف دو هفته ای اعزامِ کاروانی به عتبات عالیات ، از سوم آذرماه کاروان‌های تحت پوشش سازمان حج و زیارت باردیگر راهی عراق خواهند شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت، اعزام کاروان‌های حج و زیارت به عراق از ۱۸ آبان‌ماه متوقف شد تا تداخلی در خدمات‌رسانی به زائران اربعین پیش نیاید و امکانات موجود در عراق مورد استفاده‌ی زائران پیاده‌ قرار گیرد.

سازمان حج و زیارت در این خصوص اعلام کرد: زائران می‌توانند ظرفیت کاروان‌های هر استان مربوط به اعزام های سوم آذرماه تا 25 دی  را در سامانه‌ی عتبات (www.atabat.org.ir )جست‌وجو و در زمان و کاروان مورد نظر ثبت‌نام کنند.

اعزام هوایی کاروان‌ها در این دوره از سوم آذرماه و کاروان‌های زمینی از ششم آذرماه آغاز می‌شود که تا 25  دی‌ماه ادامه دارد.

سازمان حج و زیارت همچنین طی توافق‌هایی که با دو بانک عامل دریافت ودیعه‌ی عمره، داشته تسهیلاتی را تا سقف ۱۵ میلیون ریال برای سفر عتبات اختصاص داده که البته دریافت آن به معنی حذف اولویت سفر عمره نیست، اما حساب زائران تا زمان تسویه اقساط تسهیلات مسدود خواهد شد.

در حال حاضر برنامه سفر عتبات عالیات شامل زیارت بارگاه اهل بیت(ع) در شهرهای نجف، کربلا و کاظمین است.

سفر به سامرا پس از حادثه تروریستی ۱۶ آبان که شهادت ۹ زائر ایرانی و جراحت ۹۷ زائر ایرانی دیگر را به دنبال داشت، متوقف شدکه در صورت تأیید امنیت آن شهر از سوی مراجع ذیربط در آینده اعزام زائران به این شهر مقدس از سرگرفته خواهد شد.

مدیر سایت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.