جمعه 10 فروردین 1403
EN

نگارخانه

مشاهده خبر

محكوميت جهاني اقدام تروريستي داعش به زائران اربعين حسيني در حله

 محكوميت جهاني اقدام تروريستي داعش به زائران اربعين حسيني در حله

گروهك تروريستي داعش كه به دليل شكست هاي پي درپي در موصل و هوشياري زائران و نيروهاي امنيتي عراقي و ايراني نتوانسته بود در آيين اربعين موفق به عمليات تروريستي و ايجاد تشنج شود و اقداماتش بارها با شكست روبرو شده بود، اين بار در منطقه اي دورتر از مكان هاي زيارتي عتبات، با اقدام به حمله تروريستي انتحاري؛ ده ها زائر اربعين حسيني را به خاك و خون كشيد.

آيت الله سيستاني: جنايتكاران حمله تروريستي حله به سزاي اعمال خود در ميدان هاي جنگ خواهند رسيد


به گزارش پايگاه اطلاع رساني سازمان حج و زیارت ، حجت الاسلام والمسلمين احمد الصافي نماينده آيت الله سيستاني به نقل از مرجع عالي شيعيان عراق در خطبه هاي نماز جمعه با اشاره به اين كه زماني كه تروريست ها نتوانستند زائران اربعين حسيني را هدف قرار دهند، سعي كردند گروهي از آنان را در جايگاه هاي سوخت در منطقه الشوملي هدف قراردهند، تصريح كرد: اين اقدام تروريستي بر تعداد عاشقان امام حسين (عليه السلام) خواهد افزود و جنايتكاران اين حادثه نيز در ميدان هاي جنگ به سزاي اعمالشان خواهند رسيد.
الصافي تاكيد كرد، ملت غيور عراق مثل هميشه همه تلاش خود را به كار برد تا مراسم اربعين حسيني با وجود همه دردها و مشكلات، به خوبي برگزار شود.

رييس جمهور ايران اسلامي:اقدام سبعانه و مذبوحانه تروريست ها درحله عراق نمايش عمق درماندگي كوردلان سفاك است

به گزارش پايگاه اطلاع رساني دولت،متن پيام حجت الاسلام و المسلمين دكتر حسن روحاني به اين شرح است :
بسم الله الرحمن الرحيم
'وَالَّذِينَ هَاجَرُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ ثُمَّ قُتِلُوا أَوْ مَاتُوا لَيرْزُقَنَّهُمُ اللَّهُ رِزْقًا حَسَنًا'
برگزاري با شكوه حماسه اربعين حسيني در سال جاري، گوشه‌اي از عظمت شيفتگي ملت عاشورايي بود كه كوردلان سفاك، آن را برنتافتند و عمق استيصال و درماندگي خود را در اقدامي سبعانه و مذبوحانه به نمايش گذاشتند.
وقوع اقدام تروريستي دردناك در منطقه حِلّه عراق كه منجر به شهادت و مجروح شدن مظلومانه شماري از زائران حسيني از جمله تعدادي از هموطنان عزيزمان شد، قلوب تمامي مسلمانان به‌ويژه شيعيان را جريحه‌دار ساخت.
اينجانب با درخواست اكيد از دولت عراق براي برخورد قاطعانه‌تر با عاملان سياه‌دل اينگونه حركت‌هاي غيرانساني و اعلام آمادگي دولت ايران براي همكاري و همياري در رسيدگي به آسيب‌ديدگان و مجروحان اين حادثه تلخ، براي شهداي اين فاجعه، علو درجات و براي آسيب ديدگان، آرزوي شفاي عاجل دارم و به خانواده‌هاي عزيز داغدار تسليت مي‌گويم.
دولت جمهوري اسلامي ايران همچنان مصمم به مبارزه همه‌جانبه با تروريست‌ها و افراطيون است و يقين دارد به ‌زودي در سايه وحدت و همدلي بيش از پيش مردم عراق، شاهد پيروزي نهايي آنان در مبارزه با گروه‌هاي تروريستي و حاميان آنها خواهيم بود.

پيام تسليت رييس دستگاه قضا در پي شهادت عده اي از زائران ايراني در عراق
به گزارش اداره كل روابط عمومي قوه قضاييه، متن كامل اين پيام به شرح ذيل است:

انالله و انااليه راجعون
شهادت عده اي از زائرين اربعين حسيني توسط گروه تروريستي داعش كه بلاشك از دست نشاندگان امپرياليسم و صهيونيسم جهاني هستند دل هر انسان پاكنهادي را به درد مي آورد.
اينجانب ضمن آرزوي علو درجات براي شهداي اين حادثه و شفاي عاجل براي مجروحين از خداوند متعال صبر جميل و اجر جزيل براي بازماندگان شهدا آرزومندم.
قطعا دولت محترم در پيگيري اين موضوع در مجامع جهاني به صورت فعال عمل خواهد نمود.

سوريه حمله تروريستي داعش به زائران اربعين حسيني را محكوم كرد

به گزارش خبرگزاري رسمي سوريه(سانا) يك مقام مسئول در وزارت امور خارجه اين كشور روز جمعه، حمله تروريستي در استان بابل عراق به زائراني كه درحال بازگشت از اماكن ديني بودند را به شدت محكوم كرد.
اين مسئول گفت: گروه تروريستي داعش بار ديگر اقدام به جنايت وحشتناك ديگري كرد كه نشان دهنده شكست هاي اين گروه تروريستي از ارتش و نيروهاي مردمي عراق در عمليات آزادسازي موصل است.
وي افزود: اين جنايت نشانه هاي از شكست كشورها و طرف هايي مانند عربستان، قطر و تركيه است كه از تروريست ها حمايت و پشتيباني مالي و تجهيزاتي مي كنند و بر جنايت هاي آنها سرپوش مي گذارند و در سازمان هاي بين المللي از آن ها حمايت مي كنند.
اين مقام مسئول اضافه كرد: سوريه به خانواده هاي قربانيان اين جنايت تسليت مي گويد و اطمينان دارد كه پيروزي بر تروريسم، جنايتكاران و حاميان آنها با فداكاري ارتش سوريه و كشورهاي هم پيمان و ازخودگذشتگي ارتش و نيروهاي مردمي عراق نزديك است و تروريست ها و بوجود آورندگان آنها در آينده اين منطقه جايي ندارند.


پاكستان حمله تروريستي به زائران در عراق را محكوم كرد
در بيانيه دولت پاكستان كه نسخه اي از آن نيز در اختيار دفتر ايرنا در اسلام آباد قرار گرفت، آمده است: دولت و ملت پاكستان مراتب تسليت و همدردي خود را با ملت و دولت دوست و برادر عراق در غم از دست دادن تعدادي از مردم بي گناه در حمله تروريستي روز گذشته اعلام مي دارند.
اين بيانيه مي افزايد: در اين شرايط سخت، پاكستان خود را در كنار دولت و ملت عراق مي داند و تروريسم را در هر نوع و شكل آن كاملا محكوم مي داند.


وزارت خارجه تركيه حمله تروريستي به زائران كربلا را در حله محكوم كرد
در بيانيه وزارت امور خارجه تركيه آمده است: حمله تروريستي به زائران شيعه در نزديكي شهر حله واقع در جنوب بغداد را كه منجر به كشته وزخمي شدن جمع زيادي شد به شدت محكوم مي كنيم وازخداوند متعال براي قربانيان اين حمله تروريستي رحمت و مغفرت و براي مجروحان نيز شفاي عاجل طلبيده و به خانواده هاي قربانيان تسليت مي گوييم.
درادامه اين بيانيه تصريح شده است كه جمهوري تركيه بدون هيچگونه تبعيض ديني، مذهبي و قومي به همكاري و همبستگي با دولت عراق در زمينه مبارزه با گروه‌هاي تروريستي و تروريست ها كه منطقه ما را تهديد مي كنند، هم چنان ادامه خواهد داد.


فواد معصوم و حكيم حادثه تروريستي در الشوملي را به شدت محكوم كردند
فواد معصوم رئيس جمهوري عراق نيز اين حمله تروريستي را يك جنايت فجيع توصيف و تاكيد كرد كه اين جنايت تروريستي بي پاسخ و مجازات نخواهد ماند.
سيد عمار حكيم در بيانيه اي ضمن اشاره به 13 سال حملات ناجوانمردانه و جنايتكارانه تروريست هاي تفكيري به ملت عراق و
پيروان اهل بيت(ع)، گفت : اين جنايت را قويا محكوم مي كند و دليل آن را شكست هاي سنگين در ميدان هاي نبرد از رزمندگان مي داند.
در همين حال، شيخ خالد الملا رئيس جماعت علماي اهل سنت عراق نيز اين جنايت تكفيري ها را محكوم كرد.


مصر انفجار تروريستي در حله عراق را محكوم كرد
به گزارش پايگاه خبري اليوم السابع، «احمد ابوزيد» سخنگوي وزارت خارجه مصر روز پنجشنبه با محكوم كردن انفجار تروريستي در شهر حله، اين حادثه را به دولت عراق و خانواده هاي قربانيان تسليت گفت.
وي از سوي ديگر «همبستگي كامل مصر را با دولت عراق در رويارويي با پديده تروريسم كه هدف آن برهم زدن امنيت و ثبات اين كشور است»، اعلام كرد.
سخنگوي وزارت خارجه مصر همچنين تلاش هاي جهاني براي مقابله با تروريسم را ضروري خواند.


الجزاير حمله تروريستي زائران در منطقه الشوملي بغداد را محكوم كرد
وزارت امورخارجه الجزاير با صدور بيانيه اي اين اقدام را بزدلانه خواند و هدف قرار دادن افراد بي گناه را ناشي از وحشي گري و جنايت تروريست ها را مغاير با ارزش هاي انساني و تعاليم دين اسلام دانست.
الجزاير ضمن ابراز همدردي با خانواده هاي قربانيان اين حادثه، به ملت و دولت هايي كه اتباع خود را در اين حمله تروريستي از دست داده اند، تسليت گفت.
وزارت امورخارجه الجزاير بار ديگر مخالفت خود را با اقدامات تروريستي اعلام و بر آمادگي خود به همكاري با همه گروههاي بين المللي براي مبارزه با اين پديده شوم و ريشه كن كردن آن تاكيد كرد.


دولت آمريكا حمله تروريستي به عراق را محكوم كرد
به گزارش رسانه هاي آمريكا، كاخ سفيد مراتب تسليت خود را به عراق به خاطر حمله تروريستي به شهر حله كه به شهادت و زخمي شدن ده ها تن انجاميد، اعلام كرد.
«ند پرايس» سخنگوي شوراي امنيت در بيانيه اي گفت: 'ايالات متحده آمريكا، عميق ترين همدردي خود را با خانواده هاي قربانيان حمله تروريستي و همچنين تمامي مردم عراق كه آشكارا به منظور ايجاد شكاف فرقه اي صورت پذيرفت، ابراز مي دارد.'
پرايس ادامه داد: 'آمريكا مصرانه به همكاري خود دولت و مردم عراق ادامه خواهد داد و اين حمله تنها باعث تقويت اراده ما براي شكست داعش خواهد شد.'
وزارت خارجه آمريكا نيز در بيانيه اي مطبوعاتي حملات تروريستي روز پنجشنبه داعش در حله عراق را محكوم كرده بود.
به گزارش ايرنا به نقل از سايت وزارت خارجه آمريكا، جان كربي سخنگوي وزارت خارجه آمريكا مراتب تسليت وزارت خارجه آمريكا را به خانواده قربانيان اين حادثه تروريستي اعلام كرد.
سخنگوي وزارت خارجه آمريكا همچنين ابراز اميدواري كرد كه مجروحان حادثه تروريستي عراق هرچه زودتر بهبود يابند.
كربي ادامه داد: 'اين جنايات نمونه ديگري از كوچك شمردن جان انسانها و تلاش براي ايجاد اختلاف در ميان مردم عراق است.'
وي گفت: وزارت خارجه آمريكا در تماس با مقامات عراقي است و خود را موظف به حمايت از نيروهاي امنيتي عراق در مبارزه با داعش مي داند.


مصر انفجار تروريستي در حله عراق را محكوم كرد

به گزارش پايگاه خبري اليوم السابع، «احمد ابوزيد» سخنگوي وزارت خارجه مصر روز پنجشنبه با محكوم كردن انفجار تروريستي در شهر حله، اين حادثه را به دولت عراق و خانواده هاي قربانيان تسليت گفت.
وي از سوي ديگر «همبستگي كامل مصر را با دولت عراق در رويارويي با پديده تروريسم كه هدف آن برهم زدن امنيت و ثبات اين كشور است»، اعلام كرد.
سخنگوي وزارت خارجه مصر همچنين تلاش هاي جهاني براي مقابله با تروريسم را ضروري خواند.

انگليس حمله تروريستي به عراق را محكوم كرد

«وبياس ال وود» معاون وزير امور خارجه انگليس نيز ضمن «وحشتناك و تكان دهنده» توصيف كردن اين حمله تروريستي، آن را محكوم و نشانه نااميدي و فروپاشي اين گروه تكفيري دانست.

حزب الله لبنان انفجار تروريستي در حله عراق را محكوم كرد
«حزب الله لبنان» هم با صدور بيانيه اي جنايت تروريستي وحشيانه باندهاي جنايتكار داعشي در منطقه حله عراق عليه زائراني كه از زيارت مقامات اهل بيت عليهم السلام در كربلاي مقدس و نجف اشرف باز مي گشتند و به شهادت و زخمي شدن دهها انسان بي گناه منجر شد، محكوم كرد.


عامل انتحاري گروه تروريستي، تكفيري داعش عصر پنجشنبه خودروي تانكر حامل سوخت را در پمپ بنزين الانوار در الشوملي، منطقه اي در جنوب حله مركز استان بابل ( 100 كيلومتري كربلا) منفجر كرد.
در اين پمپ بنزين چند دستگاه اتوبوس، ميني بوس و خودروهاي سواري عمدتا حامل زائران اربعين در حال بازگشت به كشورهاي خود بودند.
الشوملي، در مسير جاده بين المللي بغداد - بصره و در حد فاصل استان هاي بابل و ديوانيه قرار دارد و همچنين معبر زائراني است كه از نجف و از طريق حله قصد عزيمت به مرزهاي ايران در استان واسط دارند.
براساس آخرين گزارش ها، تعداد 70 جسد از اين حادثه پيدا شده كه كار شناسايي آنان همچنان ادامه دارد.

مدیر سایت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.