پنجشنبه 09 فروردین 1403
EN

نگارخانه

مشاهده خبر

حمایت سازمان حج و زیارت از کارگزاران زیارتی

حمایت سازمان حج و زیارت از کارگزاران زیارتی

هیئت مدیره انجمن صنفی زیارتی صبح شنبه 18 دی ماه با حمید محمدی سرپرست سازمان حج و زیارت دیدار و گفت و گو کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت، رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی زیارتی در دیدار با سرپرست سازمان حج و زیارت ، به بیان مسائل دفاتر و شرکت های زیارتی و گلایه از حضور گسترده مجموعه های غیر مجاز(آزادبر) در عرصه عتبات پرداخت و پیشنهادهای انجمن را جهت ارتقای سطح تعامل و همکاری ضابطه‌مند با سازمان حج و زیات ارائه کرد.

«حمید محمدی» در این دیدار گفت: بارها اعلام کرده ایم در حالی که 2300 دفتر زیارتی مجاز در سراسر کشور در امر زیارت فعالیت دارند، چرا در حوزه سفرهای عتبات عده ای فاقد مجوز و خارج از چارچوب و ضوابط قانونی بصورت متفرقه ورود کرده اند.

وی با بیان اینکه در واقع این افراد حق دفاتر زیارتی را تضییع می کنند، افزود: از این رو سازمان حج و زیارت در دفاع و حمایت از حقوق کارگزاران خود و دفاتر زیارتی احساس وظیفه می نماید و از هر طریق قانونی ممکن فضای کسب و کار سالم را برای دفاتر مجاز ایجاد و تقویت خواهد کرد.

سرپرست سازمان حج و زیارت خاطر نشان کرد: طبیعی است در کنار اقدامات قانونی و برخوردهای سلبی نسبت به فعالیت مجموعه های غیر مجاز در عرصه عتبات، سازمان حج و زیارت هم سعی خواهد کرد با ارتقای کیفیت خدمات و رسیدگی بیشتر به زوار عزیز عتبات و کاهش هزینه های سفر، ظرفیت و توان رقابت بخش مجاز زیارتی را در قبال فعالان غیر مجاز افزایش دهد تا زائرین با اطمینان خاطر بیشتری به سفر مشرف شوند.

آقای محمدی اظهار داشت: عمده گروه هایی که خارج از ضابطه اقدام به اعزام زائر می نمایند، بنوعی خدمات را تنزل می دهند و یا در طول سفر بابت بخش هایی از خدمات وجوه نقد اخذ می نمایند این در حالی است که در زمان ثبت نام اشاره ای به این موضوع نکرده اند.

سرپرست سازمان حج و زیارت بیان کرد: شرکت شمسا نیز گروه هایی را با خدمات متنوع و با قیمت‌های نسبتاً ارزانتری تعریف کرده است، با این هدف که انواع تقاضاهای هموطنان را پوشش بدهد.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی زیارتی نیز در این دیدار رئوس خواسته های این صنف را بیان کرد و گفت: دفاتر زیارتی برای فعالیت مستقل و در چارچوب ضوابط و مقررات سازمان حج و زیارت آمادگی کامل دارند و با وجود تمام فشارهایی که روی دفاتر زیارتی وجود دارد، قانونمندی دفاتر در راستای رعایت حقوق زائران و عدم همکاری با گروه های غیر مجاز همواره مورد تاکید است.

وی در این دیدار تأکید کرد: از شرکت های مرکزی کارگزاران در استان ها می خواهیم در توزیع سهمیه اعزام عتبات میان دفاتر زیارتی انصاف را رعایت کنند.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی زیارتی در این گفتگو هماهنگی جهت اعطای وام عتبات توسط بانک‌های عامل را از سرپرست سازمان حج و زیارت درخواست کرد.

مدیر سایت امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.