جمعه 10 فروردین 1403
EN

نگارخانه

مشاهده خبر

عروج حضرت زهرا(س) کوثر یکتای نبی(ص)

عروج حضرت زهرا(س) کوثر یکتای نبی(ص)
به مناسبت سالروز رحلت حضرت فاطمه(س) ؛

حضرت زهرا(س)  در محبت و وفا الگویی ارزشمند از بانوی مسلمان را ترسیم کرد و با دفاع از حریم ولایت و ترویج آموزه‏ های دینی در مسیر اثبات حقانیت دین مبین اسلام گام برداشت و در جهت نیل به این اهداف والا از هیچ کوششی فروگذاری نکرد و بدین ترتیب به سعادت حقیقی دست یافت.

واکاوی شخصیت بی همتای حضرت فاطمه(س) به سبب جایگاه ویژه و منزلتی که نزد پروردگار و پیامبر گرامی اسلام(ص) داشته همواره توجه عالمان و دین پژوهان را به خود جلب کرده است. کوثر رسول اکرم(ص) که با اخلاق و سیره پسندیده خویش الگویی شایسته از بانوی مسلمان را برای تمام دوره های متمادی ترسیم و در مقام یک زن با دفاع از جایگاه نبوت و امامت به رسالت خویش عمل کرد. 

حضرت فاطمه(س) در جایگاه همسر، همواره برای حضرت علی(ع) شریکی وفادار و مهربان بود و نگاهی به زوایای زندگی ایشان نشان می دهد که ایشان در تربیت و پرورش فرزندانشان اهتمام ویژه ای داشت و هیچ گاه مشکلات و مصائب مختلف او را از ایفای این وظیفه بازنداشت. فرزندانی که در مکتب تربیتی مادر فرامین اسلام را با تمام وجود آموختند تا بتوانند در آینده پیام آور حق و حقیقت باشند. 

مدت کوتاهی پس از وفات پیامبر اسلام(ص)، حضرت زهرا(س) پس از تحمل سختی های بسیار به شهادت رسید و امام علی(ع) بنابر سفارش ایشان پیکر مطهرشان را به صورت پنهانی به خاک سپرد. البته در تاریخ شهادت حضرت فاطمه(س) چند روایت وجود دارد که سوم جمادی الثانی 11 هجری قمری روایتی صحیح تر از تاریخ 13 جمادی الاولی است. 

مدیر سایت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.