پنجشنبه 09 فروردین 1403
EN

نگارخانه

مشاهده خبر

رئیس سازمان حج و زیارت :مدیران کاروان ها برای برگزاری یک حج آرام و عزتمند براساس برنامه ریزی ها حرکت کنند

  • 01 مرداد 1396
  • 09:59
  • حج تمتع
  • 0 دیدگاه
  • 869 بازدید
  • Article Rating
 رئیس سازمان حج و زیارت :مدیران کاروان ها برای برگزاری یک حج آرام و عزتمند براساس برنامه ریزی ها حرکت کنند

رئیس سازمان حج و زیارت با تاکید براینکه برای برگزاری حج عزتمند و آرام از بهترین نیروها بعنوان عوامل اجرایی استفاده شده است ، گفت: در گزینش عوامل اجرایی بسیار سخت گرفته شده است تا یک حج همراه با عزت وآرام برای زائران عزیز برگزار شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت، حمید محمدی روز پنجشنبه در همایش یک روز ه مدیران و عوامل اجرایی کاروان های حج تمتع 96 افزود: باتوجه به اینکه همه برنامه های حج امسال براساس ساعت ها کار کارشناسی انجام گرفته از مدیران کاروان ها و همه عوامل اجرایی می خواهیم فقط براساس برنامه ریزی های صورت گرفته و جدول زمان بندی ، برای برگزاری یک حج آرام و عزتمند حرکت کنند.

رئیس سازمان حج و زیارت با تاکید بر اینکه حج امسال به دلیل شرایط و فضای موجود ، حجی حساس و دارای اهمیت خاص است، اظهار کرد: مدیر کاروان های حج با اطلاع رسانی دقیق به حجاج و برگزاری جدی جلسات آموزشی و توجیهی، فرایند سفر حج که بصورت طبیعی در کنار ابعاد معنوی آن، سفر پرزحمتی است را تشریح کنند.

وی با بیان اینکه امکانات کلی و ظرفیت اسکان بویژه در مدینه که تغییر خاصی ایجاد نشده اما به ظرفیت اعزامی حجاج به این کشور 500 هزار نفر اضافه شده است، گفت: این مهم از دیگر مسائلی است که بر حساسیت فضای حج افزوده و باید با اطلاع رسانی دقیق به حجاج ، آنان با آگاهی و اشراف کامل از فرایند سفر و امکانات به این سفر معنوی مشرف شوند.

رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه مدیران کاروان ها و عوامل اجرایی نفرات صف نخست زائران بوده و به نوعی حلقه وصل سازمان حج با حجاج هستند، اظهار کرد: مدیران کاروان ها نقش بسیار مهم و حساسی برعهده دارند و باید تنها براساس برنامه ریزی های صورت گرفته حرکت کنند چون امسال دیگر فرصت آزمون و خطا نیست.

وی با بیان اینکه امور اجرایی عربستان با همکاری وزارت حج عربستان به خوبی پیش رفته است، ادامه داد: زائران برای پرهیز ار ایجاد هرگونه حساسیت و تحریک باید براساس قوانین و ضوابط و مقررات عربستان توجیه شوند .

محمدی با تاکید براینکه برای برگزاری حج عزتمند و آرام از بهترین نیروها بعنوان عوامل اجرایی استفاده شده است ، گفت: در گزینش عوامل اجرایی بسیار سخت گرفته شده است تا یک حج همراه با عزت وآرام برای زائران عزیز برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه در همه زمینه ها از جمله حمل و نقل ، اسکان، تغذیه و غیره برنامه های دقیقی برای برگزاری یک حج عزتمند انجام گرفته است، خطاب به مدیران کاروان ها و عوامل اجرایی ، گفت: امسال موارد تخلف از مقررات و ضوابط ابلاغ شده از هیچ شخصی پذیرفته نخواهد شد و همه دست اندرکاران باید برای جلوگیری از کمترین مسائل براساس دستورالعمل های ابلاغ شده عمل کنند.

محمدی با تاکید بر وجود نگاه های حساس بر فضای حج امسال، تصریح کرد: اطلاع رسانی به موقع زائران از سوی مدیران کاروان ها ، مشکلات و مسائل بسیاری را رفع خواهد کرد و در نهایت فضای آرامی را بوجود خواهد آورد.

رئیس سازمان حج و زیارت با بیان ضرورت جدی گرفتن جلسات آموزشی و توجیهی گفت: حج کاری کاملا تشکیلاتی است و هیچ یک از مدیران کاروان ها، مجموعه ها و ستادها نباید براساس داشته های خود اقدام کنند.

وی ابراز امیدواری کرد با توجه به زحمات همه دست اندرکاران ، حج امسال حجی عزتمند و آرام و موجب سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشد

مدیر سایت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.