پنجشنبه 09 فروردین 1403
EN

نگارخانه

مشاهده خبر

رعایت زمان بندی های مشاعر بنفع حجاج است.

  • 27 مرداد 1396
  • 12:27
  • حج تمتع
  • 0 دیدگاه
  • 366 بازدید
  • Article Rating
 رعایت زمان بندی های مشاعر بنفع حجاج است.

  رییس سازمان حج و زیارت:

رعایت زمان بندی های مشاعر بنفع حجاج است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت ؛ رییس سازمان حج و زیارت صبح امروز 27 مرداد در جلسه ای که برای هماهنگی بازرسی و ارزیابی ستاد های حج تشکیل شده بود، ضمن تاکید بر ضرورت ت جه به زمانبندی های تععین شده گفت: رعایت جداول زمانبندی بخصوص در روز دهم ذی الحجه در منا به جمرات به نفع حجاج است.

آقای محمدی خطاب به سربازرسین حوزه های مختلف گفت: انتظار ما از بخش بازرسی این نیست که اشکالات را فقط اعلام کند و یا برای آینده کارنامه عملکرد افراد را ارایه نماید.  چنین عملیات بزرگ و پیچیده ای باید پویا باشد و  پویایی بازرسی این است که بازرسی به اصلاح روند و فرایندها کمک کند.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری با اشاره به افزایش پانصد هزار نفری تعداد کل حجاج در سالجاری گفت:  علیرغم افزایش تعداد حجاج، امکانات و ظرفیت های مدینه و مشاعر و حتی نقل مکه، همان امکانت و ظرفیت گذشته است. اینها واقعیت حج امسال است و مدیریت امور اجرایی در چنین شرایطی نیازمند تدبیر بیشتر است. از طرفی به دلیل حساسیت هایی که از قبل ایجاد شده است امسال مردم و خصوصا خانواده حجاج اوضاع حج را خیلی دقیق رصد میکنند. میانگین سن حجاج هم بالاست و خود این مسیله کار را مشکلتر می کند.

 رییس سازمان حج و زیارت افزود همه این ویژگیها و حساسیتها باعث شد که دستورالعمل ها و برنامه های ویژه ای تدوین و برای اجرا به مدیران مجموعه ها و مدیران کاروان ها ابلاغ گردد. بازرسی باید با تمام توان اجرای دقیق آیین نامه ها و مصوبات ابلاغی را کنترل و مراقبت کند تا آسیبها به حداقل برسد. 

آقای محمدی ادامه داد نقش بازرسان این است که عوامل اجرایی بدانند در حال ارزیابی از نظر رعایت برنامه ها هستند. باید بکوشیم اصل حفظ سلامت و امنیت حجاج بعنوان سیاست کلی سازمان به درستی انجام شود.

 این نگاه به بخش نظارت و ارزشیابی طبعا با توزیع فرم عملی نمی شود و باید میدانی و سریع بررسی و رسیدگی و برخورد شود. دقت شود امسال آنچه با طرف سعودی خصوصا در ایام تشریق توافق شده به زائر اطلاع داده شود و زائر شرایط و محدودیتهای حج را بداند و مدیر کاروان بدون شتاب در خروج از عرفات یا انجام قربانی رفتار نماید. شما باید کنترل کنید که مدیران کاروان ها استراحت و آرامش زائر را در نظر بگیرند و در همه حال مدیر یا معاون باید همراه کاروان باشند.

آقای محمدی در بخش دیگری ضمن تاکید بر رعایت زمانبندی ها، اظهار داشت: زمان بندی ممنوعیت عزیمت به جمرات در ساعات مشخص در روزهای 11 و 12 ذیحجه باید رعایت شود و از سوی شما کنترل شود و با افراد متخلف سریعا برخورد شود. رعایت این زمان بندیها در نهایت به نفع ما و زائرانمان خواهد بود.

در همین جلسه محمود شرافتی مسوول بازرسی و ارزیابی ستادهای اجرایی حج اعلام کرد امسال در حوزه بازرسی بحث تکمیل فرم را نداریم و تکیه مان بر نظر سنجی است.

مدیر سایت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.