ﺳﻪشنبه 04 اردیبهشت 1403
EN

دفاتر زیارتی

مشاهده خبر

راهبرد جدید سازمان حج و زیارت برای تربیت نیروی کارگزار حج

راهبرد جدید سازمان حج و زیارت برای تربیت نیروی کارگزار حج

سازمان حج و زیارت در نظردارد برای تربیت نیروهای کارگزاری حج، با عبور از شیوه های مرسوم گذشته، راهبرد تازه ای را به اجرا بگذارد.

 

بنابر گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت مدیرکل امور کارگزاران این سازمان با اعلام این مطلب گفت: راهبرد جدید سازمان حج و زیارت بستر لازم را برای مشارکت هرچه بیشتر متقاضیان کارگزاری فراهم می‌کند و فرصت برابر و عادلانه ای را در اختیار آنان قرار می دهد.

حمیدرضا محمدی با بیان اینکه شیوه های قبلی ورود متقاضیان به عرصه کارگزاری حج از افق و گستره محدودی برخوردار بوده، افزود: آنچه تا کنون عمل می شده نتواتنسته عرصه را آنطور که باید برای رقابت یکسان میان همه متقاضیان باز کند و به همین خاطر بسیاری از افراد مشتاق این کار به لحاظ برخی محدودیتها موفق به ورود به این حوزه نشده اند.

وی به ویژگی های راهبرد جدید سازمان برای تربیت کارگزار اشاره کرد و گفت: بر اساس نیاز سنجی صورت گرفته طی سه سال اینده تعداد قابل ملاحظه ای از کارگزاران عتبات به دلیل بازنشستگی از چرخه فعالیت خارج خواهند شد و از طرفی برخی از شهرهای کشور نیز هم اکنون فاقد کارگزاران مجرب و کارآزموده اند. به گفته محمدی؛ راهبرد جدید علاوه بر تامین نیروی کارگزاری مورد نیاز سالهای آینده کشور، به مجموعه حج و زیارت کمک می کند تا برترین متقاضیان را بر اساس شایسته سالاری و شایسته گزینی انتخاب کند.

مدیرکل امورکارگزاران سازمان حج و زیارت به فراخوان این سازمان برای شرکت متقاضیان در آزمون کارگزاری عتبات اشاره کرد و افزود: برگزاری این آزمون نخستین گام در مسیر اجرایی شدن این راهبرد برای انتخاب و تربیت کارگزاران سالهای اینده است.

محمدی افزود: متقاضیان با دارا بودن مدرک تحصیلی کارشناسی(لیسانس) با حداقل 25 سال و حداکثر 50 سال سن، همچنین افرادی که دارای مدرک کاردانی(فوق دیپلم) علمی کاربردی حج و زیارت هستند،  میتوانند در این آزمون شرکت کنند.

مدیرکل امور کارگزاران حج و زیارت از مدیران کاروانهای حج خواست خدمه های سال اولی مورد نظر خود را که مشتاق ورود به عرصه کارگزاری و دارای شرایط مورد نظر هستند، برای شرکت در آزمون هدایت کنند چرا که این فراخوان نقطه ورود به حوزه کارگزاری حج و زیارت خواهد بود.

محمدی تاکید کرد؛ هرچند آزمون مورد نظر به منظور انتخاب کارگزاران عتبات برگزار می شود اما افق راهبردی ما انتخاب، توانمند سازی و در نهایت ارتقا و تربیت آنان برای ورود به عرصه عمره و حج خواهد بود. 

مدیر سایت امتیاز به خبر :