جمعه 10 فروردین 1403
EN

حج تمتع

مشاهده خبر

رئيس سازمان حج و زيارت:جلسات آموزشي حج پس از تكميل كاروان‌ها آغاز مي‌شود

  • 24 اسفند 1396
  • 07:47
  • حج تمتع
  • 0 دیدگاه
  • 993 بازدید
  • Article Rating
رئيس سازمان حج و زيارت:جلسات آموزشي حج پس از تكميل كاروان‌ها آغاز مي‌شود

حميد محمدي با بيان اينكه جلسات آموزشي حج بلافاصله بعد از تكميل كاروانها آغاز مي‌شود و زائران بايد در اين جلسات با دقت و جديت حاضر شوند خاطر‌نشان كرد: در اين جلسات علاوه بر آموزشهای فرهنگی و مناسک، توصیه های لازم و ضروری و اطلاعاتی از وضعيت اجرایی حج در حوزه‌هاي مختلف به زائران خانه خدا ارایه  مي‌شود.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج و زیارت، حميد محمدي در خصوص وضعیت کلی حج ۹۷ گفت: در توافقنامه حج سال 97 در بحث تامین امنيت و عزت و كرامت حجاج همانند حج گذشته با عربستان به توافق شده است و علاوه بر آنها امتیازاتی نیز در زمینه مسائل اجرایی نسبت به حج گذشته در توافق نامه لحاظ شده است.

وی در این خصوص اضافه کرد:  بر اساس توافقنامه حج، حجاج از خدمات پزشکی عربستان به خصوص در مشاعر  بيشتر استفاده خواهند کرد. همچنین در حوزه تداركات و تغذيه امكان انتقال برخی اقلام تدارکاتی از ایران فراهم شده است.

رئیس سازمان حج و زیارت در خصوص تامین مسکن حجاج گفت: در حوزه مسكن نيز تقريبا تمام هتل‌هاي مورد نياز حجاج اجاره شده است.

حمید محمدی در ارتباط با زمان انجام معاینات پزشکی حجاج توضیح داد: بعد از اتمام ثبت‌نام زائران، معاينات پزشكي حجاج آغاز خواهد شد. تاکید ما این است که اگر بر اساس معاینات مشخص شد که زائری توانایی جسمانی لازم برای اعزام به حج را ندارد، برای عزیمت به این سفر اصرار نداشته باشد بدلیل اینکه ممکن است به دلیل سختی های سفر، با مشکلات جدی مواجه شود.

وي در خصوص زمان سفر حج افزود: طول سفر حج حداقل 28 روز و حداكثر 41 روز است و زائرانی که می خواهند مدت زمان کمتری را در سفر باشند از هم اکنون در خصوص انتخاب کاروان هایی با مدت اقامت کمتر اقدام نمایند که بعد از این امکان کاهش زمان سفر زائران و یا بازگشت زودهنگام به کشور فراهم نیست.

رئیس سازمان حج و زیارت همچنین در خصوص کاروان های حج سال 97 بیان کرد: كاروان‌های حج امسال به 4 گروه 85، 115، 135 و 165 نفره تقسيم‌بندي شده اند.

محمدي در پایان بیان کرد: تمام كاروانهاي مدينه قبل و مدينه حدود ۶ روز در شهر مدينه اقامت دارند و مابقي برنامه سفر زائران با اقامت در شهر مكه است

مدیر سایت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.